HTML

wine200x150.jpg

YouOnLine

Elfoglalt nő vagyok, de mindent tudok, mert You - t olvasok! Röviden a legjobbak…a tenyeremben! Tájékozódj pillanatok alatt! Sorban álláskor, a városban ingázva vagy amíg lefő a kávé; nem unatkozol többé.

you_cipo_android2_big.png

 

you_cipo_windows2_big.png

 

you_cipo_APPLE2_big.png

 

you_cipofacebook.jpg

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Partnereink

 

up_up220_80.png

 

karolyi-etterem_logo_220x200.png

emberkés logó.jpg

 wineup220x80_szürke.png

hi_logo.jpg

pop_dal_logo.jpg

wine200x150.jpg

2014.03.05. 18:11 YouOnLine

Jógázni akarsz? Változtass magadon!

 

Azért nem kell megijedni, a jógázással nem kell fenekestül felborítani a már kialakult életrendet. De van néhány alapszabály, amit nem árt betartani . Így hatékonyabb lesz ugyanis a jóga. Nem mellesleg pedig kellemesebb az életed.

Először is ott van az étkezés. Központi kérdés. Ezzel fekszünk és ezzel ébredünk. Ez az örömforrásunk és ez a lételemünk. Élelem nélkül nem sokáig bírja az ember. Állítólag negyven nap után feladja a szervezet.Az élelemért mindenre képes az ember. Ölni is tudunk érte. És megbetegedni, táplálékzavarosak lenni. Egyszóval releváns szerepe van életünkben.

 

30358445.jpg

 


Éppen ezért nem árt odafigyelni rá. A táplálkozással kapcsolatos szentenciáknak se szeri, se száma. Már az óvodás is fújja a tilalomlistát: semmi cukor, semmi fehér liszt, semmi serkentő. Ez tényleg nagyon hasznos, de egyáltalán nem élvezetes. Minden tilalomnál előrébb való a mérték. Mindenből csak keveset, mértékkel. Az a bizonyos horatiusi aranyközép semmire sem illik olyan jól, mint pont erre. Lehet fogyasztani édességet, alkoholt is, de csak módjával, ünnepi alkalmakkor.

Ami ennél sokkal fontosabb: a lehető legkevesebbet a szintetikus termékek közöl. Elsősorban friss, kevéssé kezelt élelmiszereket fogyasszunk. Minél több eljáráson megy keresztül étkünk, annál károsabb. Ezt könnyű belátni. Viszont nehéz betartani. Sőt, vannak esetek, amikor lehetetlen is, hisz nem állhatunk neki otthon vajat köpülni, mint ahogy kukoricát sem morzsolhatunk magunknak. Ezeket meg kell vásárolni. A lényeg: minél egyszerűbbet és minél természetesebbet együnk.

Az élelmiszereken belül vannak olyanok, amelyek kitüntetett helyet foglalnak el a jógik asztalán. A teljesség igénye nélkül emeljünk ki most hármat. A búza, az"élet", ahogy a nyelvjárásokban hívják, az egyik legfontosabb táplálék. Tele van olyan ásványi anyagokkal és vitaminokkal, amik nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára. Ma már köztudomású, hogy a héját is tartalmazó tönkölybúza számít egészségesebbnek.

A joghurt szintén megérdemli, hogy említést nyerjen. Könnyen felszívódó, erjesztett élelmiszer, ami segíti más élelmiszerek felszívódását. Jelentős B vitamin és kalcium forrás. Napi 5-6 evőkanálnál azonban nem érdemes többet fogyasztani: a túl soktejsav problémákhoz is vezethet.

Azzal már mindenki tisztában van, hogy mennyire fontosak a zöldségek az életünkben, számtalan értékes energiát nyerhetünk belőlük.De azt talán kevésbé elterjedt, hogy ezeken belül is milyen rangos hely illeti meg a petrezselymet. Rengeteg C vitamint tartalmaz,(ugyanolyan mennyiségű citrom csak a felét!) ezenkívül gazdag A vitamin forrás is.(ugyanolyan mennyiségű sárgarépában csak annak egyharmada található!) Kalcium és vas is van benne. Kellemes az aromája, elnyom mindenféle kellemetlen szagot. A fokhagyma semlegesítésére is szokták ajánlani. Úgyhogy érdemes rágcsálni napközben, csak javunkra válhat.


A táplálkozás mellett legalább ilyen fontos, a pihenés, a lazítás.Erre vonatkozóan szintén találunk számos megoldást. A nyugtató zenehallgatástól kezdve, az illatos fürdőkön keresztül a különféle meditációs technikákig. Mindenkinek személyre szabottan kell megtalálnia azt a módot, amivel elméjét lecsendesítheti, testét megnyugtathatja. Ha megszerezzük az ellazulás képességét, akár rövid időtartamban, "életmentő" gyakorlatként is alkalmazhatjuk nap közben, munkáink szünetében, feltöltődésként.

Ehhez kapcsolódik az alvás. Ha igazán kipihentek akarunk lenni, feküdjünk le 10 órakor és keljünk hajnali ötkor. Ha a szervezet rááll erre a periódusra, és mindig ebben a ritmusban mozog, akkor nem marad el a várt hatás. Az csak fokozhatja a jó érzéseket, ha az álomba zuhanás előtt egy kellemes képet vizualizálunk. Az elalvás előtti savászana (hanyattfekvés, teljes ellazulás) is remekül ellazít.

A jóga különösen nagy gondot fordít a tisztálkodásra. A napi fürdés magától értődően ajánlott. Állítólag, ha nincs erre lehetőség, testünk friss levegőn való szellőztetése is megteszi. (Ez azért nehezebben megoldható!) Érdemes nyelvkaparót használni: reggel fogmosás előtt, este fogmosás után. A szintetikusan előállított fogpaszták helyett az olaj és a tengeri só elegyét ajánlja a jóga, amit ujjunkkal masszírozunk szét a fogainkon. Ezzel két legyet üthetünk egy csapásra: pénzt takarítunk meg és egészségünkért is teszünk valamit.

Kiválóan tisztít az a sós víz is, amit az orrlyukon szívnak be, és eresztenek ki, a mindennapi tisztálkodás részeként. Különféle alternatívákat kínál a jóga a gyomor megtisztítására is. Vannak speciális gyakorlatok, hánytatások, beöntések, de ezt a nyugati módihoz szokott ember nehezen vagy sehogyan sem tudja beépíteni mindennapjaiba.

Nagyon jótékony hatású minél többet lenni a Napon. Azt már jól tudjuk, hogy nem a nap bármely szakában, hisz délelőtt 11-től délután háromig erős sugárzásnak vagyunk kitéve. A kritikus időszakokat figyelembe véve azonban korlátlanul fürdőzhetünk az életet adó nap sugaraiban.

Legalább ilyen kellemes a vízzel való mindenféle érintkezés. Az úszás a természetes vizekben, ami persze keveseknek és kevésszer adatik meg. Ennek pótlására találták ki az ún. SPA kezeléseket, amelyeknek a lényege a testnek vízzel való stimulálása.

Mindegyik tanács esetében két alapszabály van. Ezek a jóga alappillérei: a tudatosság és a mérték. Semmit sem szabad túlzásba vinni, bármilyen jól esik nekünk valami, abba kell hagyni időben. Azt tartják, hogy akkor kell az ebédlőasztal mellől felállni, amikor még tudnánk enni. Ilyen fokú önfegyelemhez pedig tudatosság kell. Anélkül nem sokra megyünk. A tudatosság átsegít sokféle buktatón: magyarázatot adhat a miértekre, szabályossá teheti életvitelünket, ellenőrizhetőbbé és élvezhetőbbé életünket.

Forrás: www.femellecafe.hu

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.