HTML

wine200x150.jpg

YouOnLine

Elfoglalt nő vagyok, de mindent tudok, mert You - t olvasok! Röviden a legjobbak…a tenyeremben! Tájékozódj pillanatok alatt! Sorban álláskor, a városban ingázva vagy amíg lefő a kávé; nem unatkozol többé.

you_cipo_android2_big.png

 

you_cipo_windows2_big.png

 

you_cipo_APPLE2_big.png

 

you_cipofacebook.jpg

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Partnereink

 

up_up220_80.png

 

karolyi-etterem_logo_220x200.png

emberkés logó.jpg

 wineup220x80_szürke.png

hi_logo.jpg

pop_dal_logo.jpg

wine200x150.jpg

2014.03.21. 09:13 YouOnLine

Fekete csokoládé nem csak finom, hanem egészséges is!

 

Azt már eddig is sokszor hallhattuk, hogy a fekete, magas kakaótartalmú csokoládé egészséges. A legújabb kutatások pedig ismét megerősítették ezt.

 

A kutatók vizsgálataik során igazolták, hogy az étcsokoládé mértékletes fogyasztása csökkentheti az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát, a verőerek megvastagodásának esélyét, segíthet visszaállítani az artériák rugalmasságát, és megakadályozhatja a fehérvérsejtek megtapadását a véredények falán.

A holland kutatócsoport 44 túlsúlyos, 45-70 év közötti férfit vizsgált. A kutatásban résztvevő férfiak kétszer 4 héten keresztül mindennap 70 g magas kakaótartalmú étcsokoládét vagy 70 g speciálisan előállított, magas flavonoid tartalmú étcsokoládét fogyasztottak. A flavonoid a kakaóban található antioxidáns, melynek jótékony hatásait igazolta a kutatás is. A résztvevőket arra kérték, hogy a vizsgálat időtartama alatt a csokoládén kívül ne fogyasszanak más magas kalóriatartalmú élelmiszert, hogy elkerülhessék a testsúlygyarapodást.

 

1020 Dark Standard Curls.jpg

A kutatókat leginkább az érdekelte, hogy a rendszeres csokoládéfogyasztás és a magas flavonoidtartalom milyen hatással van a résztvevőkre, a magas flavonoidtartalom fokozza-e a csokoládéfogyasztás iránti igényt, valamint a kardiovaszkuláris egészséget is megfigyelték.
A vizsgálat mindkét csoport esetében kimutatta, hogy az étcsokoládé fogyasztása csökkentheti az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát, az artériák megkeményedését és megvastagodását. Valamint azt is megerősítették, hogy a nagy mennyiségű flavonoid jó hatással van a szív- és érrendszer működésére. Ezzel azt a korábbi kutatást is megerősítették, miszerint a magas flavonoidtartalmú ételek, például a csokoládé, a bor és a bogyós gyümölcsök képesek csökkenteni a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét.

 

A kutatást vezető Esser professor elmondta, hogy a vizsgálat során teljesebb képet kaptak arról, hogyan járul hozzá az étcsokoládé rendszeres, de mértékkel történő fogyasztása az érrendszer egészségének megőrzéséhez, valamint azt is megerősítette, hogy a hozzáadott flavonoidtartalom szintén jótékony hatással van az erek állapotára. A megnövelt flavonoidtartalom pedig egyértelműen befolyásolta, javította az étcsokoládé ízét, és ezzel arra motiválta a fogyasztókat, hogy az étcsokoládé mellett döntsenek.

Ha tehát édesszájúak vagyunk, és szeretjük a csokoládét, bátran fogyasszunk magas kakaótartalmú étcsokoládét, de figyeljünk a mértéktartásra, hogy a későbbiekben az előnyök mellett ne kelljen a csokoládé magas kalóriatartalma miatt bekövetkező elhízás hátrányaival is foglalkoznunk.

 

 

Forrás: www.nlcafe.hu

Szólj hozzá!

Címkék: egészség


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.