HTML

wine200x150.jpg

YouOnLine

Elfoglalt nő vagyok, de mindent tudok, mert You - t olvasok! Röviden a legjobbak…a tenyeremben! Tájékozódj pillanatok alatt! Sorban álláskor, a városban ingázva vagy amíg lefő a kávé; nem unatkozol többé.

you_cipo_android2_big.png

 

you_cipo_windows2_big.png

 

you_cipo_APPLE2_big.png

 

you_cipofacebook.jpg

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Partnereink

 

up_up220_80.png

 

karolyi-etterem_logo_220x200.png

emberkés logó.jpg

 wineup220x80_szürke.png

hi_logo.jpg

pop_dal_logo.jpg

wine200x150.jpg

2014.08.25. 08:35 YouOnLine

A fogyás csak a kezdet! Ez történik a testedben, ha leállsz a gyorséttermi kajával

A szervezeted meghálálja, ha kiiktatod a hamburgereket.

Attól, hogy rendszeres látogatója vagy a gyorséttermeknek, még nyilván tisztában vagy vele, hogy mennyire nem egészséges az ott kapható ételek zöme.

hamburger_hussal.jpg

 

Ha fontolóra vetted az életmódváltást, első lépésként érdemes tehát a gyorséttermi ételeket kiiktatnod az életedből. Az alábbiakban azt is láthatod, hogy milyen hatással lesz mindez a szervezetedre.

Súlyvesztés

A gyorséttermi ételek legtöbbször méretüket és kalóriatartamukat tekintve is nagyobbak a kelleténél. A finomított szénhidrátban, sóban, telített zsírban és tartósítószerekben gazdag étrend lassítja az anyagcsere-folyamatokat, súlygyarapodást eredményez.

Éppen ezért, ha sikerül búcsút intened a gyorséttermi hamburgereknek - és nem viszed túlzásba a félkész ételek, fehér liszttel készült táplálékok fogyasztását sem -, megindul majd a súlyvesztés. De nem ez az egyetlen előnye a gyorséttermek kerülésének.

Egészségesebb vércukorszint

A fehér liszttel készül hamburgerzsömle, valamint a krumpli glikémiás indexe nem kifejezetten alacsony. Fogyasztásuk a vércukorszint hirtelen megugrását, majd gyors visszaesését eredményezi.

Miután megeszel egy hamburgert, szervezetedben megemelkedik a glükózszint, ami a hasnyálmirigyet gyors reagálásra készteti. A cukor egy részét mozgás során felhasználja a test, ám a felesleget zsírként raktározza. Mindez egyrészt hízáshoz, másrészt inzulinrezisztencia, illetve cukorbetegség kialakulásához vezet.

Ha tehát a rostszegény, finomított szénhidrátban gazdag ételeket kiiktatod az étrendedből - és több rostban gazdag, alacsony glikémiás indexű ételt fogyasztasz -, vércukorszinted kiegyensúlyozottabb lesz. Ennek eredményeképpen búcsút inthetsz a vércukorszint zuhanását jelző, hirtelen rád törő éhségérzettől, valamint megelőzheted a cukorbetegség kialakulását is.

Kiegyensúlyozottabb só-víz háztartás

A gyorséttermi ételek híresen gazdagok nátriumban - jelentős só- és nátrium-glutamát-tartalmuknak köszönhetően. Utóbbi ízfokozó hatású, komoly ízharmóniát teremtő adalékanyag, amely hozzászokást eredményez. Erről a vegyületről bővebb információkat szerezhetsz az alábbi videóból.

A magas nátriumbevitel eredményeképpen a szervezet só-víz háztartása zavart szenved, lelassul az emésztés, a test vizet tart vissza. Mindez többek között hasi hízást eredményez - erről a folyamatról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Amennyiben a gyorséttermi ételek kiiktatásának köszönhetően kevesebb nátriumot viszel a szervezetbe, anyagcsere-folyamataid kiegyensúlyozottabbá válnak, megszűnik a vízvisszatartás, és kevésbé kell tartanod a fokozott nátriumbevitel okozta szív- és érrendszeri betegségek kialakulásától is. Korábbi cikkünkből megtudhatod, mennyi napi sóbevitelt javasolnak a szakértők.

 

Forrás: Horváth Eszter, femina.hu

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.