HTML

wine200x150.jpg

YouOnLine

Elfoglalt nő vagyok, de mindent tudok, mert You - t olvasok! Röviden a legjobbak…a tenyeremben! Tájékozódj pillanatok alatt! Sorban álláskor, a városban ingázva vagy amíg lefő a kávé; nem unatkozol többé.

you_cipo_android2_big.png

 

you_cipo_windows2_big.png

 

you_cipo_APPLE2_big.png

 

you_cipofacebook.jpg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Partnereink

 

up_up220_80.png

 

karolyi-etterem_logo_220x200.png

emberkés logó.jpg

 wineup220x80_szürke.png

hi_logo.jpg

pop_dal_logo.jpg

wine200x150.jpg

2014.07.20. 10:45 YouOnLine

Sütés nélküli fehércsokis sajttorta áfonyával

Ez a torta egyik kolléganőmnek, Juditkának készült a születésnapjára. Mivel egész nap 30 fok körül volt a hőmérséklet, a lakásban meg aztán még semmi légmozgás sem volt, így a sütés szóba sem jöhetett.

áfonya torta

 

 

Még jó, hogy vannak már sütés nélküli mennyei receptek is. A gyümölcs adott volt, áfonyás torta lesz. Keresgéltem a neten, végül Detti bloggertársam segítségével a fehércsokis sajttortát választottam. Pár változást azért eszközöltem a receptben, ezt valahogy mindig muszáj. (A képeken egy mini verziót láttok, de a receptben egy normál tortához adom meg a hozzávalókat. Ez a mini csak fotózásra készült, mert az irodában nem a legjobbak a fényviszonyok egy gasztrofotózáshoz.)

Hozzávalók (24 cm tortaforma):
Kekszes alaphoz:
25 dkg keksz (én most fele zabfalatok, fele Neo nagyoncsokis oreo utánzat kekszből készítettem)
7 dkg vaj
Krémhez:
30 dkg fehér csokoládé
25 dkg mascarpone
500 ml tejszín
Áfonyaszósz a tetejére:
40 dkg áfonya
1 evőkanál cukor
2 evőkanál víz

 

áfonya torta

 

 

1. A kekszet aprítóban ledarálom. A vajat megolvasztom, majd az aprított keksszel összekeverem. Egy 24 cm-es tortaforma alján elegyengetem. Mehet a hűtőbe.

2. A fehér csokoládét felolvasztom gőz felett.  Majd megvárom, hogy kicsit kihűljön és összekeverem a mascarponéval. Közben felverem kemény habbá a tejszínt, itt vannak tippek, hogy lesz jó kemény a hab. Óvatosan a habot is belekeverem a mascarponés-csokis keverékbe, majd a torta tetejére kanalazom. Szépen elegyengetem, majd mehet vissza a hűtőbe, legalább 5-6 órára, nekem most egy éjszakát hűlt.

3. A tetejére a szószhoz az áfonyát megmostam, majd egy kis edénybe a tűzre tettem, cukorral, vízzel. Pár perc alatt szép színe lesz az áfonyáknak, lesz rajta egy kis szósz is. Félreteszem, hogy kihűljön, csak hidegen szabad a tortára önteni. Közvetlen tálalás előtt öntöttem rá.

Forrás: bonniekonyhaja.cafeblog.hu

Szólj hozzá!

Címkék: receptek


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása